Möbler, vintage-föremål, gamla dörrar, gamla glas, fönster, reservdelar, apoteksprodukter och därmed jämförbara unika produkter har ingen returrätt, ifall inget annat är överenskommet.
Vid köp av nytillverkade inredningsprodukter har kunden i enlighet med konsumentskyddslagen en ångerrätt på 14 dagar från och med det att produkten/produkterna togs emot. Produkten som returneras måste vara oöppnad, i originalförpackning och i samma skick som den var när den lämnade Elsa Möbel. Plasten och eventuella etiketter på produkten/produkterna får inte tas bort. Vi ber att ni omsorgsfullt packar in produkten/produkterna på nytt och fyller i returblanketten som medföljer. Efter att returen godkänts och hanterats kommer pengarna att återbetalas till ditt konto exklusive fraktavgiften.
Vänligen observera att vi strävar efter att alltid ha så sanningsenliga foton på alla produkter som möjligt, men reserverar oss för den händelse att datorns, pekplattans eller mobilens skärm kan förvränga färgnyanser. Sådana nyansskillnader utgör således inte skäl för reklamation. Produkterna beskrivs mer specifikt i nätbutiken.
Vänligen observera att ångerrätten inte heller gäller platsbyggda eller i övrigt för kundens ändamål skräddarsydda produkter samt enstaka beställningsprodukter.
Ifall paket som sänts med posten eller annan motsvarande leverantör har skadats bör kunden genast meddela detta till posten eller till annan motsvarande leverantör och göra en reklamation om skadan. På motsvarande sätt bör kunden meddela posten eller annan motsvarande leverantör och göra en reklamation i det fall att ett av Elsa Möbel sänt paket aldrig når fram till kunden.
Ifall ni har fått en felaktig eller skadad produkt ersätter vi returen och sänder er en korrekt eller hel motsvarande produkt. Vi ber att ni i sådana fall genast tar kontakt med oss på den e-postadress som anges i punkt 1 ovan så kan vi sända en returblankett.
Vid leverans av större paket som sköts av transportföretag ska skador genast meddelas till chauffören som gör hemleveransen eller senast inom fem (5) dagar från och med det att produkten/produkterna togs emot. Vi strävar efter att alltid hjälpa till med att reparera skador som uppstått.